Published Date: 2020/03/29 by: DaVieS
Mennyire egyszerűnek tűnik otthonról dolgozni, de vajon mi kell ahhoz, hogy mindez megvalósulhasson?
Milyen technológiák állnak rendelkezésre, hogy biztonságosan működjön és mik a buktatói?
Vajon szivároghat -e ki bizalmas céges információ?
Belerongálhat -e valami illetéktelen a céges szerveren tárolt adatokba?
VPN? Távoli Asztal? Office 365?
Érdemes azzal kezdenünk, hogy mit tekintünk kockázatnak ne ámítsunk magunkat, ha eddig nem dolgoztak ennyien otthonról akkor az bizony kockázat bármennyire is jó a rendszer.
Az informatika azért szép mert nagyon sok féle megoldással kecsegtet, ámbár nem mindegyik jó és az is elképzelhető, hogy egyik sem van ellenkezőleg is természetesen.
A kockázat felmérésére nincs ököl szabály, de az alábbi kis felsorolás talán segítségünkre lesz.
Adjuk össze azokat a számokat melyek igazak ránk és a végén kapunk némi rálátást ha más nem ötletet.
Ha megkaptuk az eredményt akkor értelemszerűen minél magasabb annál nagyobb a kockázat.
Sajnos a Windows rendszerek nem csak a legsebezhetőbbek, de azokat is a legnehezebb visszaállítani tovább tetézi a bajt, hogy a legtöbb Windows nem eredeti azaz crack -elt így támogatás sem érkezik rá megfelelően.
Nem jó haza vinni a nem hordozható gépeket, mert jéé anya új gépe és máris települ a Sims vagy csak simán nem kapcsol be és akkor az összes jó szomszéd elindítja a rendszergazdai támogatását főleg ha az alany igencsak szemre való.
Ha nincs biztonsági mentés akkor a céged itt megbukott és ennyi ezt magadnak köszönheted, kötelező mint az ÁFA bevallás, de ez alól nincs kibúvó.
Ha mondvacsinált VPN-eket használunk amik ezer éves technológián alapszanak azt ki is kapcsolhatjuk csak lassítja a hálózatot plusz védelmet nem sokat ad.
Ha mindenki mindenhez hozzáfér és még írni is tudja az örömhír a zsaroló víursoknak, hiszen lehet van vállalati tűzfal, de otthon nem lesz mindenki rack szekrényében.
Ha pont fejlesztések közbe ütött be a baj vagy éppen volt egy komolyabb akkor nagyon óvatosan és tesztelni mindent, mivel minden fejlesztés után 3x több hiba lesz mint ami volt előtte és ez így normális.
Ha nincs IT személyzet, de még csak hírből se akkor nem is kell távoli elérés, pendrive.
Érdemes időt és energiát áldozni arra, hogy a távoli elérés biztonságos legyen még akkor is ha most még nem az és ezt bízzuk kivételesen szakemberre, mert a tét nagy, jogi felelősséggel is tartozik az aki nem felel meg a minimum követelményeknek és adatkiszivárgás történik.
Továbbá a Home Office egyre inkább elterjed a világon és egy jól kezelt Home Office jelentősen növeli a hatékonyságot, gondoljunk bele Teri néni migrénjét kipiheni délelőtt és délután-este felpörög és lenyomja az egész havi munkáját 1 nap alatt. Ha most teszünk azért, hogy ez jól működjön akkor ez az éles teszt és legközelebb már tapasztalatból és rutinból is megvalósítható a távoli munkavégzés, ha visszagondolunk az elmúlt 5évben is biztosan 1-1 esetben jól jött volna.
Megtérül.
Ha hasznos volt a cikk, ne felejtsd el megosztani!
|
||
Minden jog fenntartva crit.hu 2019 - 2024
Powered by: MVCP / ASPF / PHP 7.2 / NGINX / FreeBSD